Khamis, 21 November 2013

Hunger Games : Catching Fire

Salam,
Source : Google
Awesomeness!!!!!

Best sangat bila dapat pergi premier screening The Hunger Games: Catching Fire. Thank you to Mr. Rawlins sebab sudi bawa I pergi tengok.

Ok sedikit sinopsis. Penceritaan kali ini menceritakan Katniss Everdeen dan Peeta Mellark kembali ke District 12 selepas menang dalam 74th Annual Hunger Games dalam siri yang pertama dulu. 

Menang bermakna mereka perlu melaksanakan "Victor's Tour" ke semua District yang terlibat untuk memberi penghormatan terakhir kepada yang telah mati. Semasa tour ni, si Katniss perasan akan ada pemberontakkan untuk menentang tradisi ini dimana mereka mula percaya bahawasanya ada sinar harapan untuk kehidupan yang lebih baik dimasa akan datang dan menjadikan Katniss sebagai inspirasi atau sort of macam leader pemberontakkan gitu.

Pada masa yang sama President Snow yang jahat ni terpaksa merancang plan untuk membunuh Katnis dengan mengadakan 75th Annual Games dengan memanggil semua Victors from previous series of Hunger Games atau dikenali sebagai The Quarter Quell untuk menjadi pemain dalam games yang kejam ini.

Source : Google
So banyak aksi yang hebat dipertontonkan semasa The Quater Quell berlangsung yang perlu anda pergi menontonya sendiri di pawagam. 

So berjayakah president snow ni nak bunuh si Katniss atau akan berlakukah pemberontakkan? 

All in all I love this movie, sedih, mendebarkan, dan mengajar kita agar terus survive dan tak give up. Dan paling penting baju baju dalam cerita ni memang superb.

So apa lagi, pi lah tengok...

Yang tak sabar nak tengok sambungannya,

Tiada ulasan: